opis projektu
Projekt finansowany ze środków Kuratorium Oświaty we Wrocławiu w kwocie 21.800zł, pozostałe 9.300 zł stanowiło wkład własny gminy w formie wolontariatu (wkład niefinansowy).
Projekt był realizowany w szkołach:
1. SP im. M. Skłodowskiej-Curie w Sobótce
2. SP im. M. Konopnickiej w Sobótce
3. SP w Mirosławicach
4. SP w Świątnikach
5. SP w Rękowie
Realizacja programu, pomimo krótkiego okresu trwania, pozwoliła osiągnąć założone na etapie konstruowania wniosku o dofinansowanie cele i rezultaty. Praca pedagogów zmierzała przede wszystkim do budowania integracji grupowej i poczucia bezpieczeństwa, doskonalenia współpracy i otwartości w grupie, wzrostu systemu wartości, rozumienia norm, kultury bycia i poznania własnych uczuć.
W przypadku zajęć z logopedą zadowalające efekty przyniosły ćwiczenia usprawniające motorykę narządów artykulacyjnych. Większa ilość systematycznych ćwiczeń zaowocowała poprawą wymowy u uczniów mających trudności z kinestetycznym różnicowaniem głosek szeregów opozycyjnych pod względem miejsca artykulacji, nastąpiła poprawa u uczniów z rotacyzmem.
Zajęcia w klasach I-III wpłynęły na:
- Podniesienie poziomu analizy i syntezy wzrokowej,
- Usprawnienie funkcji analizy i syntezy wzrokowej,
- Doskonalenie orientacji przestrzennej,
- Usprawnienie zręczności manualnej,
- Rozwijanie umiejętności myślenia, mowy poprawnej pod względem gramatycznym, czytania i pisania,
- Kształtowanie umiejętności umożliwiających zdobywanie wiedzy takich jak: słuchanie, pisanie, czytanie, liczenie, obserwowanie, odtwarzanie i tworzenie,
- Kształtowanie prawidłowej postawy społeczno-etycznej i umiejętności wchodzenia w interakcje społeczne,
- Rozwijanie samodzielnego i twórczego myślenia
Podstawowym celem realizacji zajęć w tej grupie wiekowej było usprawnienie, korygowanie i kompensowanie zaburzonych funkcji dziecka oraz wspomaganie rozwoju jego zdolności i zainteresowań.
Realizacja zajęć zwiększyła kontakt i współpracę z Poradnią Psychologiczno-Pedagogiczną w Sobótce, współpracę z rodzicami i opiekunami uczniów. Stosowane ćwiczenia na zajęciach kompensacyjno-wyrównawczych przyczyniły się do wzrostu gotowości ortograficznego pisania, usprawniły umiejętność uzasadniania pisowni wyrazów w wybranych zasadach ortograficznych, wzmogły częstotliwość czytania różnych tekstów w szkole i w domu, doskonaląc technikę czytania głośnego i rozumienie tekstu. Stosowane układanki logiczno – matematyczne usprawniały myślenie abstrakcyjnym rozbudzały chęć pokonywania problemów, sprzyjając łatwiejszemu rozwiązywaniu zadań tekstowych.
Zajęcia cieszyły się ogromnym zainteresowaniem uczniów i rodziców.
W ramach programu były realizowane zajęcia kompensacyjno-wyrównawcze, praca z logopedą i pedagogiem. Tematyka poszczególnych zajęć była dostosowana do potrzeb i możliwości grupy objętej pomocą. Wszystkie realizowane zajęcia cieszyły się ogromnym uznaniem, realizacja wszystkich była wskazana i przyniosła wymierne rezultaty.
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Osoba odpowiadająca za treść informacji
Jolanta Kryszczuk Data wytworzenia:
09 lis 2009
Osoba dodająca informacje
Jolanta Kryszczuk Data publikacji:
09 lis 2009, godz. 12:05
Osoba aktualizująca informacje
Monika Marciszyn Data aktualizacji:
29 sty 2021, godz. 08:44