Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Urzędu Miasta i Gminy Sobótka

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

Tagi

KLIENCI

Szanowni Państwo,

Z dniem 25 maja 2018 r. zaczęły obowiązywać przepisy Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady UE 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako “RODO"). RODO obowiązuje we wszystkich krajach Unii Europejskiej i wprowadza szereg zmian w rozporządzaniu danymi osobowymi w jednostkach organizacyjnych. Także Urząd Miasta i Gminy w Sobótce, w trosce o bezpieczeństwo Państwa danych osobowych, wprowadził określone regulacje i restrykcje opisane w poniższej klauzuli informacyjnej.

Administrator Danych Osobowych oraz Inspektor Ochrony Danych:

Administratorem Państwa danych osobowych przetwarzanych w Urzędzie Miasta i Gminy w Sobótce jest:

                               Burmistrz Miasta i Gminy Sobótka

                               ul. Rynek 1, 55-050 Sobótka,

                                tel. 71 31 62 043 do 045,

                               adres email: urzad@sobotka.pl

 

W przypadku pytań lub wątpliwości, czy dane w Urzędzie Miasta i Gminy są przetwarzane prawidłowo, można zwrócić się do wyznaczonego Inspektora Ochrony Danych, którym jest pan Andrzej Pawłowicz, adres email: rodo@apawlowicz.pl

Cel oraz podstawy prawne przetwarzania:

Celem przetwarzania Państwa danych osobowych jest realizacja zadań Urzędu w interesie publicznym na podstawie obowiązujących przepisów prawa, umów zawartych z kontrahentami oraz w niektórych sytuacjach Państwa zgody na przetwarzanie danych osobowych w zakresie i celu określonym w jej treści.

Odbiorcy danych:

W związku z przetwarzaniem danych odbiorcami Państwa danych osobowych mogą być:

  • organy władzy publicznej oraz podmioty wykonujące zadania publiczne lub działające na zlecenie organów władzy publicznej, w zakresie i w celach, które wynikają z przepisów powszechnie obowiązującego prawa
  • inne podmioty, które na podstawie stosownych umów podpisanych z Gminą Sobótka przetwarzają dane osobowe, dla których Administratorem jest Burmistrz Miasta i Gminy Sobótka

Przekazywanie danych do państw trzecich lub organizacji międzynarodowych - nie przekazujemy Państwa danych osobowych poza teren Polski.

Okres przechowywania danych:

Państwa dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do realizacji celów określonych w przepisach szczegółowych w zakresie wymaganym przez przepisy powszechnie obowiązującego prawa. W przypadku monitoringu wizyjnego okres przechowywania danych wynosi  60  dni.

Uprawnienia:

W przypadku Państwa danych osobowych przysługuje Państwu:

  • prawo dostępu do danych oraz otrzymania ich kopii,
  • prawo do sprostowania (poprawiania) danych,
  • prawo do usunięcia danych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych,
  • prawo do przenoszenia danych,
  • prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych,
  • prawo do cofnięcia zgody na przetwarzanie danych - przy czym cofnięcie zgody nie będzie wpływać na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie Państwa zgody przed jej wycofaniem,
  • prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych) - w przypadku, gdy uważają Państwo, że przetwarzamy Państwa dane niezgodnie z prawem.

Informacja o wymogu/dobrowolności podania danych:

Podanie przez Państwo danych osobowych jest:

  • wymogiem ustawowym - w przypadkach wynikających z określonych regulacji prawnych stanowiących podstawę prawną przetwarzania danych
  • warunkiem zawarcia umowy - w przypadkach tego wymagających
  • dobrowolne  -  w przypadkach, w których wyrazili Państwo zgodę na przetwarzanie danych

 

Klauzula informacyjna dotycząca przetwarzania danych osobowych
poprzez nagrywanie rozmów telefonicznych klientów

Urzędu Miasta i Gminy Sobótka

- na podstawie ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady UE 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych  i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (“RODO") informujemy, że;

ADMINISTRATOR DANYCH  OSOBOWYCH

Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Burmistrz Miasta i Gminy Sobótka, ul. Rynek 1, 55-050 Sobótka, nr tel. 71 31 62 043 do 045, adres e-mail: urzad@sobotka.pl

INSPEKTOR  OCHRONY               DANYCH

Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, pana Andrzeja Pawłowicza, z którym może się Pani/Pan skontaktować w sprawach ochrony swoich danych osobowych i realizacji swoich praw poprzez adres e-mail iod@sobótka.pl lub pisemnie na adres siedziby Administratora.

CELE PRZETWARZANIA

 I PODSTAWA PRAWNA

Przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych odbywać się będzie na podstawie  art. 6 ust. 1 lit. a RODO oraz art. 9 ust. 2 lit. a RODO tj. wyrażenia zgody na przetwarzanie danych, w tym danych szczególnych, w związku z ustawą z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny w celu obrony przed ewentualnymi roszczeniami ze strony klientów Urzędu Miasta i Gminy Sobótka lub też dochodzenia roszczeń wobec klientów Urzędu.

 

ODBIORCY DANYCH

 

Pani/Pana dane osobowe będą udostępniane wyłącznie podmiotom uprawnionym do ich otrzymania na podstawie przepisów obowiązującego prawa. Nie przekazujemy Pani/Pana danych osobowych poza teren Polski.

OKRES PRZECHOWYWANIA DANYCH

Pani/Pana dane osobowe przechowywane będą przez okres niezbędny do realizacji celu przetwarzania lub do czasu wycofania zgody na ich przetwarzanie a ich podanie ma charakter dobrowolny.

 

 

 

PRAWA PODMIOTÓW DANYCH

W związku z przetwarzaniem Pani/Pana danych osobowych, z wyjątkami zastrzeżonymi przepisami prawa, przysługuje Pani/Panu;

  • prawo dostępu do danych oraz otrzymania ich kopii;
  • prawo do usunięcia danych;
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych;
  • prawo do przeniesienia danych;
  • prawo do wycofania zgody  na przetwarzanie danych, przy czym cofnięcie zgody nie będzie miało wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na jej podstawie przed wycofaniem.
  • prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych) –              w przypadku, gdy uważa Pani/Pan, że przetwarzamy Pani/Pana dane niezgodnie z prawem.

INFORMACJA                        O PROFILOWANIU

Przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych nie będzie podlegało zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu.


Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Anna Lachtera

Data wytworzenia:
25 maj 2018

Osoba dodająca informacje

Anna Lachtera

Data publikacji:
22 cze 2018, godz. 13:31

Osoba aktualizująca informacje

Monika Marciszyn

Data aktualizacji:
12 gru 2023, godz. 14:31