KLIENCI
Szanowni Państwo,
Z dniem 25 maja 2018 r. zaczęły obowiązywać przepisy Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady UE 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako “RODO"). RODO obowiązuje we wszystkich krajach Unii Europejskiej i wprowadza szereg zmian w rozporządzaniu danymi osobowymi w jednostkach organizacyjnych. Także Urząd Miasta i Gminy w Sobótce, w trosce o bezpieczeństwo Państwa danych osobowych, wprowadził określone regulacje i restrykcje opisane w poniższej klauzuli informacyjnej.
Administrator Danych Osobowych oraz Inspektor Ochrony Danych:
Administratorem Państwa danych osobowych przetwarzanych w Urzędzie Miasta i Gminy w Sobótce jest:
Burmistrz Miasta i Gminy Sobótka
ul. Rynek 1, 55-050 Sobótka,
tel. 71 31 62 043 do 045,
adres email: urzad@sobotka.pl
W przypadku pytań lub wątpliwości, czy dane w Urzędzie Miasta i Gminy są przetwarzane prawidłowo, można zwrócić się do wyznaczonego Inspektora Ochrony Danych, którym jest pan Andrzej Pawłowicz, adres email: rodo@apawlowicz.pl
Cel oraz podstawy prawne przetwarzania:
Celem przetwarzania Państwa danych osobowych jest realizacja zadań Urzędu w interesie publicznym na podstawie obowiązujących przepisów prawa, umów zawartych z kontrahentami oraz w niektórych sytuacjach Państwa zgody na przetwarzanie danych osobowych w zakresie i celu określonym w jej treści.
Odbiorcy danych:
W związku z przetwarzaniem danych odbiorcami Państwa danych osobowych mogą być:
- organy władzy publicznej oraz podmioty wykonujące zadania publiczne lub działające na zlecenie organów władzy publicznej, w zakresie i w celach, które wynikają z przepisów powszechnie obowiązującego prawa
- inne podmioty, które na podstawie stosownych umów podpisanych z Gminą Sobótka przetwarzają dane osobowe, dla których Administratorem jest Burmistrz Miasta i Gminy Sobótka
Przekazywanie danych do państw trzecich lub organizacji międzynarodowych - nie przekazujemy Państwa danych osobowych poza teren Polski.
Okres przechowywania danych:
Państwa dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do realizacji celów określonych w przepisach szczegółowych w zakresie wymaganym przez przepisy powszechnie obowiązującego prawa. W przypadku monitoringu wizyjnego okres przechowywania danych wynosi 60 dni.
Uprawnienia:
W przypadku Państwa danych osobowych przysługuje Państwu:
- prawo dostępu do danych oraz otrzymania ich kopii,
- prawo do sprostowania (poprawiania) danych,
- prawo do usunięcia danych,
- prawo do ograniczenia przetwarzania danych,
- prawo do przenoszenia danych,
- prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych,
- prawo do cofnięcia zgody na przetwarzanie danych - przy czym cofnięcie zgody nie będzie wpływać na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie Państwa zgody przed jej wycofaniem,
- prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych) - w przypadku, gdy uważają Państwo, że przetwarzamy Państwa dane niezgodnie z prawem.
Informacja o wymogu/dobrowolności podania danych:
Podanie przez Państwo danych osobowych jest:
- wymogiem ustawowym - w przypadkach wynikających z określonych regulacji prawnych stanowiących podstawę prawną przetwarzania danych
- warunkiem zawarcia umowy - w przypadkach tego wymagających
- dobrowolne - w przypadkach, w których wyrazili Państwo zgodę na przetwarzanie danych
Klauzula informacyjna dotycząca przetwarzania danych osobowych Urzędu Miasta i Gminy Sobótka - na podstawie ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny |
|
Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady UE 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (“RODO") informujemy, że; |
|
ADMINISTRATOR DANYCH OSOBOWYCH |
Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Burmistrz Miasta i Gminy Sobótka, ul. Rynek 1, 55-050 Sobótka, nr tel. 71 31 62 043 do 045, adres e-mail: urzad@sobotka.pl |
INSPEKTOR OCHRONY DANYCH |
Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, pana Andrzeja Pawłowicza, z którym może się Pani/Pan skontaktować w sprawach ochrony swoich danych osobowych i realizacji swoich praw poprzez adres e-mail iod@sobótka.pl lub pisemnie na adres siedziby Administratora. |
CELE PRZETWARZANIA I PODSTAWA PRAWNA |
Przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych odbywać się będzie na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO oraz art. 9 ust. 2 lit. a RODO tj. wyrażenia zgody na przetwarzanie danych, w tym danych szczególnych, w związku z ustawą z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny w celu obrony przed ewentualnymi roszczeniami ze strony klientów Urzędu Miasta i Gminy Sobótka lub też dochodzenia roszczeń wobec klientów Urzędu. |
ODBIORCY DANYCH
|
Pani/Pana dane osobowe będą udostępniane wyłącznie podmiotom uprawnionym do ich otrzymania na podstawie przepisów obowiązującego prawa. Nie przekazujemy Pani/Pana danych osobowych poza teren Polski. |
OKRES PRZECHOWYWANIA DANYCH |
Pani/Pana dane osobowe przechowywane będą przez okres niezbędny do realizacji celu przetwarzania lub do czasu wycofania zgody na ich przetwarzanie a ich podanie ma charakter dobrowolny. |
PRAWA PODMIOTÓW DANYCH |
W związku z przetwarzaniem Pani/Pana danych osobowych, z wyjątkami zastrzeżonymi przepisami prawa, przysługuje Pani/Panu;
|
INFORMACJA O PROFILOWANIU |
Przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych nie będzie podlegało zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu. |
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Osoba odpowiadająca za treść informacji
Anna Lachtera Data wytworzenia:
25 maj 2018
Osoba dodająca informacje
Anna Lachtera Data publikacji:
22 cze 2018, godz. 13:31
Osoba aktualizująca informacje
Monika Marciszyn Data aktualizacji:
12 gru 2023, godz. 14:31