Uchwała w sprawie ustalenia trybu udzielania i rozliczania dotacji oraz trybu i zakresu kontroli prawidłowości wykorzystania dotacji przez niepubliczne przedszkola na terenie Gminy Sobótka
PROJEKT
z dnia 10.01.2011 r.
UCHWAŁA NR…………………..
RADY MIEJSKIEJ W SOBÓTCE
Z DNIA ………………….
w sprawie ustalenia trybu udzielania i rozliczania dotacji oraz trybu i zakresu kontroli prawidłowości wykorzystania dotacji przez niepubliczne przedszkola na terenie Gminy Sobótka.
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.) oraz art. 90 ust. 4 ustawy
z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz.U. z 2004 r. Nr 256, poz. 2572
z późn.zm.)
Rada Miejska w Sobótce
uchwala co następuje:
§ 1. Ustala się tryb udzielania i rozliczania dotacji oraz tryb i zakres kontroli prawidłowości wykorzystywania dotacji przez niepubliczne przedszkola prowadzone na terenie Gminy Sobótka, przez inne niż Gmina Sobótka osoby prawne i fizyczne.
§ 2. 1. Podstawą obliczenia miesięcznej stawki dotacji na jednego ucznia jest uchwała budżetowa Rady Miejskiej w Sobótce oraz informacja o sposobie wyliczenia części oświatowej subwencji ogólnej dla Gminy Sobótka, otrzymana przez Gminę Sobótka od ministra właściwego do spraw oświaty i wychowania.
2. Dotację z budżetu Gminy Sobótka otrzymują niepubliczne przedszkola znajdujące się na terenie Gminy Sobótka.
3. Dotację dla niepublicznych przedszkoli przyznaje się na wniosek osoby prowadzącej, złożony do Burmistrza Miasta i Gminy Sobótka w terminie nie później niż do 30 września roku poprzedzającego rok udzielenia dotacji.
4. Wzór wniosku stanowi załącznik Nr 1 do niniejszej uchwały.
5. Obowiązek złożenia wniosku o udzielenie dotacji dotyczy niepublicznego przedszkola występującego po raz pierwszy o przyznanie dotacji, jak i tych, które
z dotacji już korzystają.
§ 3. 1. Dotacja dla niepublicznego przedszkola przysługuje na każdego ucznia
w wysokości 75% ustalonych w budżecie Gminy Sobótka wydatków bieżących zapisanych w uchwale, wg stanu na początek roku budżetowego ponoszonych
w przedszkolach publicznych prowadzonych przez Gminę Sobótka w przeliczeniu na jednego ucznia z zastrzeżeniem ust. 2
2. Dotacja dla każdego ucznia niepełnosprawnego, uczęszczającego do przedszkola niepublicznego, przysługuje w wysokości 100% kwoty przewidzianej na niepełnosprawnego ucznia przedszkola w części oświatowej subwencji ogólnej otrzymywanej przez Gminę Sobótka.
3. Dotacja dla oddziałów 5-godzinnych prowadzonych w przedszkolach niepublicznych przysługuje na każdego ucznia w wysokości 5/9 kwoty określonej
w ust. 1.
§ 4. 1.Udzielenie dotacji, o której mowa w § 2 następuje na podstawie umowy dotacji.
2. Dotacja, o której mowa w § 3 ust 1, obliczana jest w oparciu o informację
o faktycznej w danym miesiącu liczbie dzieci, składanej przez podmiot dotowany do dnia 5 każdego miesiąca, wg wzoru stanowiącego załącznik Nr 2 do niniejszej uchwały.
3. Dotacja przeznaczona jest na pokrycie kosztów bieżącej działalności niepublicznego przedszkola.
4. Dotacja, o której mowa w § 3, przekazywana jest w 12 częściach w terminie do ostatniego dnia każdego miesiąca, a za miesiąc grudzień do dnia 20 tego miesiąca, na rachunek bankowy wskazany we wniosku, o którym mowa w § 2 ust. 3.
5.Wypłacona w każdym miesiącu kwota dotacji ma charakter zaliczkowy, a jej ostateczne rozliczenie odbywa się po przekazaniu ostatniej części dotacji.
§ 5.1. Osoba prowadząca niepubliczne przedszkole która otrzymuje dotację z budżetu Gminy Sobótka, sporządza półroczne i roczne rozliczenie wykorzystania dotacji,
wg wzoru stanowiącego załącznik nr 3.
2. Osoba prowadząca niepubliczne przedszkole przekazuje rozliczenie wykorzystania dotacji organowi właściwemu do udzielenia dotacji w terminie:
1) do dnia 20 lipca - za okres od 1 stycznia do 30 czerwca
2) do 20 stycznia - za okres od 1 stycznia do 31 grudnia.
W przypadku, gdy placówka kończy swoja działalność, rozliczenie należy złożyć
w terminie do 30 dni po otrzymaniu ostatecznej części dotacji.
3. Wynikająca z rozliczenia nadpłata przekazanej dotacji podlega zaliczeniu na poczet kolejnej części dotacji lub zwrotowi.
4. Ustalona i stanowiąca należność Gminy Sobótka kwota zwrotu z tytułu pobrania dotacji w nadmiernej wysokości, albo dotacji wykorzystanej niezgodnie
z przeznaczeniem, wraz z odsetkami liczonymi jak dla zaległości podatkowych, zgodnie z ustawą o finansach publicznych, podlega przekazaniu na rachunek Urzędu Miasta i Gminy Sobótka.
§ 6. 1.Gminie przysługuje prawo wglądu do dokumentacji organizacyjnej, finansowej oraz dokumentacji przebiegu nauczania i wychowania dotowanego przedszkola niepublicznego.
2. Kontrola prawidłowości wykorzystania dotacji przeprowadzana jest na podstawie upoważnienia wydanego przez Burmistrza Miasta i Gminy Sobótka,
3. Kontrolę, o której mowa u ust. 2, przeprowadza się po uprzednim, na co najmniej 14 dni przed planowanym terminem kontroli, powiadomieniu organu prowadzącego,
o zakresie i przewidywanym czasie kontroli oraz miejscu przeprowadzenia kontroli.
4. Zakres kontroli prawidłowości wykorzystania dotacji obejmuje w szczególności:
1) dane ujęte w miesięcznych informacjach, o których mowa w § 4 ust. 2,
w odniesieniu do danych zawartych w obowiązującej, zgodnie z odrębnymi przepisami, dokumentacji placówki niepublicznej,
2) dokumenty, na podstawie których dotowany potwierdzi, że wykorzystał dotacje na pokrycie wydatków bieżących przedszkola niepublicznego.
§ 7. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Miasta i Gminy Sobótka.
§ 8. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od daty ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Dolnośląskiego, od dnia 1 stycznia 2011 r.
UZASADNIENIE
Potrzeba podjęcia niniejszej uchwały wynika z faktu wpisania do ewidencji placówek niepublicznych prowadzonej przez Burmistrza Miasta i Gminy Sobótka Akademii Przedszkolaka zgłoszonej jako przedszkole niepubliczne, której organem prowadzącym jest osoba fizyczna, zamieszkująca na terenie naszej gminy. Placówka ta usytuowana jest w centrum Sobótka i dysponuje 40 miejscami. Dzięki temu zwiększyła się liczba miejsc opieki nad dziećmi
w wieku 2,5 lat do lat 6 w Gminie.
Zgodnie z art. 90 ust. 4 ustawy o systemie oświaty dotacja z budżetu dla niepublicznego przedszkola przysługuje na każdego ucznia w wysokości nie niższej niż 75% ustalonych w budżecie gminy wydatków bieżących ponoszonych w przedszkolu publicznym w przeliczeniu na jednego ucznia,
z tym że na ucznia niepełnosprawnego w wysokości nie niższej niż kwota przewidziana na niepełnosprawnego ucznia przedszkola i oddziału przedszkolnego w części oświatowej subwencji ogólnej otrzymywanej przez j.s.t.
Załącznik Nr 1 do
Uchwały Nr………………..
Rady Miejskiej w Sobótce
z dnia………………………
Gmina Sobótka
ul. Rynek 1
55-050 Sobótka
WNIOSEK O UDZIELENIE DOTACJI NA ROK…………..
DLA PRZEDSZKOLA NIEPUBLICZNEGO
PEŁNA NAZWA PRZEDSZKOLA NIEPUBLICZNEGO
.................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
NUMER NIP I REGON………………………………………………………………
NUMER I DATA ZAŚWIADCZENIA O WPISIE DO EWIDENCJI NIEPUBLICZNYCH SZKÓŁ I PLACÓWEK………………………………………………………………………...
PLANOWANA LICZBA UCZNIÓW OGÓŁEM:
z terenu Gminy Sobótka ………………………………………
- w tym niepełnosprawnych ……………………………………...
spoza Gminy Sobótka ………………………………………
- w tym niepełnosprawnych ………………………………………
w oddziałach pięciogodzinnych ……………………………..
w tym:
- od stycznia do sierpnia ……………………………..
- od września do grudnia ………………………………
w oddziałach dziewięciogodzinnych …………………………….
w tym:
- do stycznia do sierpnia …………………………….
- od września do grudnia ……………………............
……………………………….. ....…………….……………………………….
(miejscowość, data) (podpis i pieczątka osoby/organu prowadzącej-ego)
Załącznik Nr 2.
do umowy Nr………….
o przekazanie dotacji
niepublicznemu przedszkolu.
Gmina Sobótka
Rynek 1
55-050 Sobótka
INFORMACJA MIESIĘCZNA
o aktualnej liczbie uczniów
(wg stanu na dzień sporządzenia)
1 PEŁNA NAZWA PRZEDSZKOLA
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..
2. INFORMACJA O LICZBIE UCZNIÓW:
a) uczęszczających do przedszkola niepublicznego, będących w miesiącu ………………………… mieszkańcami Gminy Sobótka.
L.p. |
Imię i nazwisko dziecka |
Data urodzenia |
Adres zamieszkania |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
b) uczęszczających do przedszkola niepublicznego, niebędących w miesiącu …………………………… mieszkańcami Gminy Sobótka.
L.p. |
Imię i nazwisko dziecka |
Data urodzenia |
Adres zamieszkana, nazwa gminy |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3. NAZWA I NUMER RACHUNKU BANKOWEGO PRZEDSZKOLA NIEPUBLICZNEGO WŁAŚCIWY DO PRZEKAZANIA NALEŻNEJ DOTACJI.
…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
4. Na podstawie Kodeksu Karno - Skarbowego oświadczam, że powyższe dane są zgodne ze stanem faktycznym.
………………………………………… ...…………………………………………………………………..
(miejscowość, data) (podpis i pieczątka osoby/organu prowadzącej/-ego)
Załącznik Nr 3
do uchwały nr……………
z dnia……………………….
ROZLICZENIE
OTRZYMANEJ DOTACJI Z BUDŻETU GMIMNY SOBÓTKA
przez przedszkole niepubliczne……………………………………………………………
(nazwa, adres placówki)
za rok………………
Wysokość pobranej w roku………dotacji………złotych (słownie……………………)
Wykaz uczniów, uczęszczających w roku ….. do niepublicznego przedszkola, na które została przekazana dotacja:
Lp |
Imię i nazwisko ucznia data urodzenia |
Adres zamieszkania |
Liczba miesięcy w których uczeń uczęszczał do placówki |
Miesięczna stawka dotacji przekazywana na ucznia w roku……. |
Kwota podlegająca refundacji (kol.4 x kol.5) |
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Rozliczenie dotacji wg rodzajów wydatków:
Kwota niewykorzystanej dotacji………………zł. (słownie…………………..)
Rodzaj wydatków |
Kwota dotacji |
Wynagrodzenia |
|
Koszt eksploatacji pomieszczeń |
|
Koszt konserwacji pomieszczeń |
|
Zakup pomocy naukowych |
|
Inne wydatki bieżące |
|
OGÓŁEM |
|
---------------------------- ------------------------------------------------------------------
(miejscowość, data) (czytelny podpis i pieczątka osoby/organu prowadzącego)
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Osoba odpowiadająca za treść informacji
Agata Rekść Data wytworzenia:
24 sty 2011
Osoba dodająca informacje
Agata Rekść Data publikacji:
24 sty 2011, godz. 08:19
Osoba aktualizująca informacje
Agata Rekść Data aktualizacji:
24 sty 2011, godz. 08:19