Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Urzędu Miasta i Gminy Sobótka

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

Tagi

Uchwała w sprawie określenia zasad i trybu przeprowadzania konsultacji z mieszkańcami Gminy Sobótka


Projekt uchwały

Uchwała Nr....../...../11

Rady Miejskiej w Sobótce z dnia ..................................2011r.

w sprawie określenia zasad i trybu przeprowadzania konsultacji z mieszkańcami Gminy Sobótka

Na podstawie art. 5a ust. 2 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym
(Dz.U z 2001r. Nr 142, poz.1591 z późn. zm)

Rada Miejska w Sobótce

uchwala, co następuje:

§1. Ilekroć w uchwale jest mowa o:

  1. gminie - należy przez to rozumieć Gminę Sobótka,

  2. burmistrzu - należy przez to rozumieć Burmistrza Miasta i Gminy Sobótka,

  3. radzie- należy przez to rozumieć Radę Miejską w Sobótce,

  4. przewodniczącym rady - należy przez to rozumieć Przewodniczącego Rady Miejskiej w Sobótce,

  5. konsultacjach - należy przez to rozumieć konsultacje z mieszkańcami Gminy Sobótka.

§2. Określa się zasady i tryb przeprowadzania konsultacji społecznych z mieszkańcami gminy w celu poznania opinii mieszkańców co do sposobu rozstrzygnięcia sprawy poddanej konsultacjom.

§3. 1. Konsultacje z mieszkańcami gminy przeprowadza się w przypadkach przewidzianych w przepisach prawa oraz w innych sprawach należących do kompetencji gminy, jeżeli rada tak postanowi.

2. Konsultacje w zależności od ich przedmiotu mogą obejmować obszar całej gminy lub mieć charakter lokalny, dotyczący mieszkańców określonej części gminy.

§ 4. 1. Konsultacje mogą być przeprowadzane w następujących trybach:

  1. przeprowadzenia na terenie gminy ankietyzacji ze skierowanym do mieszkańców pytaniem lub propozycją wariantowych rozwiązań,

  2. wyłożenia do publicznego wglądu na 30 dni projektu dokumentu wymagającego konsultacji, z określeniem terminu na składanie uwag, opinii i wniosków mieszkańców,

  3. zebrań z mieszkańcami, których przedmiotowa sprawa dotyczy.

2.Dopuszczalne jest łączenie form konsultacji dla jednej sprawy objętej trybem konsultacji.

3. Konsultacje w trybie, o którym mowa w ust. 1 pkt 1, prowadzone są poprzez:

1) opublikowanie treści ankiety na stronie internetowej gminy, Biuletynie Informacji Publicznej oraz w lokalnej prasie,

2) umieszczenie w holu Urzędu Miasta i Gminy w Sobótce urny oraz wyłożenie obok niej formularzy ankiety.

§5. 1. Przeprowadzenie konsultacji z wyjątkiem konsultacji przewidzianych w przepisach prawa, może nastąpić na wniosek:

  1. burmistrza,

  2. komisji rady,

  3. mieszkańców gminy (w liczbie co najmniej 50 osób).

2. Wniosek o przeprowadzenie konsultacji powinien zawierać:

1) termin i zakres terytorialny konsultacji,

2) formę konsultacji,

3) uzasadnienie z określeniem celu, jaki ma zostać osiągnięty.

3. Wniosek o którym mowa w ust. 2 kieruje się do Rady Miejskiej.

§ 6. 1. Wniosek mieszkańców gminy, o którym mowa w § 5 ust. 1 pkt 3, oprócz wymagań określonych w § 5 ust. 2 powinien zawierać:

a) wskazanie osoby (osób) upoważnionej (upoważnionych) do kontaktów w imieniu mieszkańców z podaniem niezbędnych danych teleadresowych,

b) listę osób pełnoletnich, stale zamieszkałych na terenie gminy, popierających wniosek, w liczbie nie mniejszej niż 50, zawierającą: imię, nazwisko, nr PESEL, adres zamieszkania i podpis.

§ 7. 1. Rada podejmuje uchwałę o przeprowadzeniu lub odmowie przeprowadzania konsultacji.

2. W przypadku stwierdzenia uchybień formalnych wniosku, a także wtedy, gdy konsultacje mogłyby doprowadzić do rozstrzygnięć sprzecznych z prawem, rada podejmuje uchwałę o odrzuceniu wniosku.

3. Podjęcie uchwały o przeprowadzeniu lub o odmowie przeprowadzania konsultacji poprzedza analiza i ocena skutków ekonomicznych (koniecznych do poniesienia kosztów) w stosunku do zamierzonego celu konsultacji (przedmiotu konsultacji) i wpływu problemu będącego przedmiotem ewentualnych konsultacji na społeczność gminy.

§ 8. Uchwała rady w sprawie przeprowadzenia konsultacji powinna zawierać w szczególności określenie:

1) przedmiotu konsultacji,

2) terenu objętego konsultacjami,

3) terminu przeprowadzenia konsultacji,

4) trybu przeprowadzenia konsultacji określonego w § 4 ust.1.

§ 9. Nie później niż na 14 dni przed terminem przeprowadzenia konsultacji burmistrz:

1) przygotowuje kalendarz czynności związanych z przeprowadzeniem konsultacji,

2) sporządza spis osób uprawnionych do wzięcia udziału w konsultacjach,

3) określa wzór protokołu zawierającego zbiorcze wyniki konsultacji.

§ 10.  Każdy uprawniony do wzięcia udziału w konsultacjach może tylko raz wyrazić swoją opinię.

§ 11. Uchwałę o przeprowadzeniu konsultacji ogłasza się co najmniej 7 dni przed terminem rozpoczęcia konsultacji poprzez zamieszczenie na stronie internetowej gminy, w Biuletynie Informacji Publicznej oraz na tablicach ogłoszeń na obszarze objętym konsultacjami.

§ 12. 1. Tryb konsultacji uważa się za zachowany bez względu na liczbę osób biorących w nich udział.

2. Konsultacje mają charakter opiniodawczy, a ich wyniki nie są wiążące, chyba że ustawa stanowi inaczej.

§ 13. 1. Burmistrz przekazuje zbiorcze wyniki konsultacji niezwłocznie po ich zakończeniu przewodniczącemu rady oraz ogłasza o wynikach konsultacji, w drodze komunikatu podanego do publicznej wiadomości, nie później niż w terminie 7 dni po zakończeniu konsultacji.

2. Przewodniczący rady przedstawia wyniki konsultacji na najbliższej sesji rady.

§ 14. Wydatki związane z przygotowaniem i przeprowadzeniem konsultacji pokrywane są z budżetu gminy.

§ 15. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Miasta i Gminy Sobótka.

§ 16. Traci moc uchwała nr XXIX/244/05 Rady Miejskiej w Sobótce z dnia 31 marca 2005 r. w sprawie zasad i trybu prowadzenia konsultacji z mieszkańcami Miasta i Gminy Sobótka.

§ 17. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Dolnośląskiego.


Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Agata Rekść

Data wytworzenia:
20 maj 2011

Osoba dodająca informacje

Agata Rekść

Data publikacji:
20 maj 2011, godz. 12:33

Osoba aktualizująca informacje

Agata Rekść

Data aktualizacji:
20 maj 2011, godz. 12:41