Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Urzędu Miasta i Gminy Sobótka

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

Tagi

Regulamin utrzymania czystości i porządku na terenie Miasta i Gminy Sobótka

 

W dniu 16 stycznia 2020 roku pod pozycją 513 w Dzienniku Urzędowym Województwa Dolnośląskiego został opublikowany Regulamin utrzymania czystości i porządku na terenie Miasta i Gminy Sobótka (plik w załączniku). Regulamin jest aktem prawa miejscowego i zgodnie z art. 87 ust. 2 Konstytucji Rzeczypospolitej Polskiej stanowi źródło powszechnie obowiązującego prawa na terenie gminy, na której rada go uchwaliła.

Zgodnie z art. 4 ust. 2 ustawy z dnia 13 września 1996 roku o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2019 r. poz. 2010) w regulaminie określone i uszczegółowione zostały wymagania oraz zasady związane z utrzymaniem czystości i porządku na terenie nieruchomości położonych w gminie Sobótka, dotyczą one:

1) wymagań w zakresie utrzymania czystości i porządku na terenie nieruchomości obejmujących:

a) prowadzenie we wskazanym zakresie selektywnego zbierania i odbierania odpadów komunalnych, w tym powstających w gospodarstwach domowych przeterminowanych leków i chemikaliów, zużytych baterii i akumulatorów, zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego, mebli i innych odpadów wielkogabarytowych, odpadów budowlanych i rozbiórkowych oraz zużytych opon, a także odpadów zielonych,

b) uprzątanie błota, śniegu, lodu i innych zanieczyszczeń z części nieruchomości służących do użytku publicznego,

c) mycie i naprawy pojazdów samochodowych poza myjniami i warsztatami naprawczymi;

2) rodzaju i minimalnej pojemności pojemników przeznaczonych do zbierania odpadów komunalnych na terenie nieruchomości oraz na drogach publicznych, warunków rozmieszczania tych pojemników i ich utrzymania w odpowiednim stanie sanitarnym, porządkowym i technicznym, przy uwzględnieniu:

a) średniej ilości odpadów komunalnych wytwarzanych w gospodarstwach domowych bądź w innych źródłach,

b) liczby osób korzystających z tych pojemników;

3) częstotliwości i sposobu pozbywania się odpadów komunalnych i nieczystości ciekłych z terenu nieruchomości oraz z terenów przeznaczonych do użytku publicznego;

4) innych wymagań wynikających z wojewódzkiego planu gospodarki odpadami;

5) obowiązków osób utrzymujących zwierzęta domowe, mających na celu ochronę przed zagrożeniem lub uciążliwością dla ludzi oraz przed zanieczyszczeniem terenów przeznaczonych do wspólnego użytku;

6) wymagań utrzymywania zwierząt gospodarskich na terenach wyłączonych z produkcji rolniczej, w tym także zakazu ich utrzymywania na określonych obszarach lub w poszczególnych nieruchomościach;

7) wyznaczania obszarów podlegających obowiązkowej deratyzacji i terminów jej przeprowadzania.

Uchwała w sprawie Regulaminu utrzymania i  czystości na terenie Miasta i Gminy Sobótka weszła w życie 14 dni po opublikowaniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Dolnośląskiego, czyli 31 stycznia 2020 roku.


Załączniki do pobrania

Plik Nazwa Data dodania Pobrań
02 03 2020 13 35 02 regulamin utrzymania czystosci i porzadku 30.12.2019 (PDF, 2.05Mb) 2020-03-02 13:35:02 12
Plik Nazwa Data dodania Pobrań

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Jakub Zawada

Data wytworzenia:
29 cze 2016

Osoba dodająca informacje

Jakub Zawada

Data publikacji:
29 sty 2013, godz. 11:27

Osoba aktualizująca informacje

Jakub Zawada

Data aktualizacji:
02 mar 2020, godz. 13:35