Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Urzędu Miasta i Gminy Sobótka

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

Tagi

Protokół Nr XXXV/13 z 35 sesji Rady Miejskiej w Sobótce w dniu 09 lipca 2013r.

BR. 0002.35.2013

Protokół  Nr XXXV/13

z nadzwyczajnej 35 sesji Rady Miejskiej w Sobótce w dniu 9 lipca 2013r.

 

               Na podstawie art. 20 ust.3 ustawy o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2013 r. poz. 594) nadzwyczajną 35 sesję Rady Miejskiej w Sobótce otworzył Przewodniczący Rady Witold Nazimek.

W sesji na 15 radnych uczestniczyło 13-u. Radni nieobecni – Marek Knach i Tomasz Sadkiewicz

Ponadto w sesji uczestniczyli:

- Burmistrz – Stanisław Dobrowolski,

- Z-ca Burmistrza– Krzysztof Szczeponik,

- Skarbnik Miasta i Gminy –Eugenia Pawłowska,

- Sekretarz Miasta i Gminy –Violetta Gaworczyk,

- kierownicy referatów UMiG,

- dyrektorzy jednostek organizacyjnych gminy,

- przedstawiciele samorządów miejskich i wiejskich oraz zaproszeni goście.

 

Przewodniczący Rady MiejskiejWitold Nazimekpowitał wszystkich na nadzwyczajnej
35 sesji Rady Miejskiej w Sobótce zwołanej na wniosek Burmistrza. Następnie przedstawił porządek obrad, który przedstawiał się następująco:

1.      Interpelacje i zapytania.

2.      Uchwała w sprawie zmiany uchwały w sprawie zawarcia porozumienia w zakresie udziału Gminy Sobótka w Projekcie realizowanym pod nazwą „Rekultywacja dolnośląskich składowisk odpadów komunalnych” i utworzenia spółki celowej do realizacji tego projektu.

3.      Wolne wnioski i komunikaty.                                                                             

 

Ad. 1

Radny Edward Żaba poprosił o wystosowanie pisma do Starosty w sprawie drogi
z Michałowic do skrzyżowania w Rogowie Sobóckim, ponieważ nie da się już tą droga jeździć. Powiedział, że w samym Rękowie też jest sporo takich dziur na których można urwać zawieszenie samochodu. Dodał, że w fatalnym stanie jest również droga gminna z Rękowa do Olbrachtowic.

Radny Jacek Ostrowski powiedział, że w budżecie zarezerwowano kwotę 100 tys. złotych na budowę remizy w Księginicach Małych i chciałby się dowiedzieć  co się dzieje z tymi pieniędzmi i z tą inwestycją.

Przewodniczący Rady Miejskiej Witold Nazimek zapytał, co z przetargiem na dokumentację kanalizacji Będkowice, Księginice Małe, Przemiłów? Dodał, że była mowa, że zostanie ogłoszony w czerwcu i chciałby się dowiedzieć, czy coś się dzieje w tej materii czy nie.

Pani Maria Pietyra Sołtys Miejscowości Nasławice zapytała, czy Nasławice są przewidziane do budowy kanalizacji w najbliższych latach? Dodała, że po ostatniej powodzi okazało się, że kanalizacja jest konieczna i to jak najszybciej.

Przewodniczący Rady Miejskiej Witold Nazimek odpowiedział, że na chwilę obecną plany na kanalizację obejmują tylko i wyłącznie Przezdrowice i Świątniki. Podkreślił, że na żadną inną miejscowość nie ma dokumentacji.

Pani Eugenia Pawłowska Skarbnik MiG dodała, że najpierw zostanie złożony wniosek o dofinansowanie, a później zostanie ogłoszony przetarg.

Pani Renata Watras Sołtys Miejscowości Ręków poruszyła problem wywozu szamb. Powiedziała, że było w ich miejscowości zebranie z dyrektorem i pracownikiem urzędu, podpisywali umowy i wszystko ładnie wyglądało, ale teraz jest znacznie gorzej. Powiedziała, że gdy zadzwoniła do ZGKiM o wywóz szamba to pierwsze pytanie jakie się pojawia to takie, czy została podpisana umowa. Dodała, że umowa nie jest zobowiązująca, ponieważ też jest mieszkańcem i zakład powinien przyjechać wypompować szambo. Poinformowała, że zapytano ją również czy jest jeszcze jakaś osoba w miejscowości, która chce wypompować szambo, ponieważ tylko do niej nie przyjadą. Dodała, że podobne sytuacje zgłaszają jej mieszkańcy.  Zapytała, co ona ma w chwili obecnej zrobić z tym szambem? Powiedziała, że może go wypuścić na drogę publiczną. Zaznaczyła, że są mieszkańcy, którzy mają bardzo małe szamba i może się okazać, że trzeba będzie do nich przyjechać 2 razy w miesiącu.

Z-ca Burmistrza Krzysztof Szczeponik poinformował, że podpisanie umowy to podstawowy, ale nie jedyny warunek. Powiedział, że sprawdzi, czy rzeczywiście tak było jak to przedstawiono, ponieważ taka sytuacja nie powinna mieć miejsca. Dodał, że szkoda, że nie wiadomo z kim rozmawiano przez telefon i kto przekazał takie informacje. Podkreślił, że w naszej gminie obowiązuje stawka za 1 m3 i mieszkańca nie interesuje, jaki samochód to odbierze.

Pani Renata Watras Sołtys Miejscowości Ręków powiedziała, że wczoraj jeden z mieszkańców wylewał wiaderkiem nadmiar szamba, bo powiedziano mu, że ma znaleźć jeszcze jedną osobę.

Z-ca Burmistrza Krzysztof Szczeponik zapytał, jak ta osoba do tej pory wywoziła szambo?

Pani Renata Watras Sołtys Miejscowości Ręków odpowiedziała, że ta osoba ma szambo ekologiczne i chciała je właśnie wypompować, bo robi to raz na pół roku.

Z-ca Burmistrza Krzysztof Szczeponik wyjaśnił, że to zupełnie inna sprawa, ponieważ wywóz szamba z przydomowej oczyszczalni nie jest objęty tą umową. Powiedział, że jeżeli chodzi o wywóz nieczystości z szamba Pani sołtys to zadzwoni do zakładu i jeszcze dzisiaj przyjadą wypompować szambo.

Pan Marek Juraszek Sołtys Miejscowości Sulistrowiczki w związku z ostatnia powodzią zwrócił się z prośbą o zdeponowanie u mieszkańców ul. Miodowej 50-100 worków i 2-3 ton piasku, aby zabezpieczyć się na przyszłość. Zaznaczył, że podczas ostatnich podtopień nie dotarła tam pomoc, a dzięki workom z piaskiem mieszkańcy sami będą mogli zadziałać.

Pan Stanisław Artymowicz Sołtys Miejscowości Mirosławice zapytał, co z kanalizacją w Mirosławicach?

Pan Roman Chrzan Sołtys Miejscowości Kunów powiedział, że w Kunowie obok muru była wstawiana nowa rura, ale jej średnica jest za mała, woda się cofa i dlatego ostatnio dwa domy zostały podtopione. Zaznaczył, że nie wie kto wykonywał to zadanie.

Pan Jan Jadowski Sołtys Miejscowości Przemiłów powiedział, że mieszkańcy dzwonią do niego, co ze śmieciami, ponieważ do tej pory nie ma worków i nikt nie wie, jak to ma działać. Zapytał, co z gniazdami na wsi?

Przewodniczący Rady Miejskiej Witold Nazimek powiedział, że obecnie chyba nie ma gminy, która nie miałaby problemów, jeżeli chodzi o nową ustawę śmieciową. Powiedział, że brakuje worków, zakłady są nieprzygotowane, a to wszystko dzieje się dlatego, że przetargi zostały rozstrzygnięte miesiąc przed wejściem w życie ustawy. Dodał, że z tego co mu wiadomo Hadlux prosi, aby wrzucać wszystko do jednego pojemnika dopóki nie pojawią się worki.

Pan Antonii Longier Sołtys Miejscowości Strzegomiany powiedział, że Hadlux już ma worki, ale nie dostał jeszcze od gminy kodów na konkretne osoby.

Pan Marek Juraszek Sołtys Miejscowości Sulistrowiczki powiedział, że w Sulistrowiczkach pojawiły się pierwsze gniazda do selektywnej zbiórki i posegregowane śmieci można już tam wrzucać dopóki nie ma worków.

Przewodniczący Rady Miejskiej Witold Nazimek powiedział, że jeżeli ktoś segreguje już śmieci, a nie ma jeszcze worków to oczywiście może wrzucać je do gniazd.

Pan Leszek Petryszyn Sołtys Miejscowości Stary Zamek powiedział, że już od kilku lat nic się nie robi w jego miejscowości, a piwnice w kilku domach są pozalewane. Dodał, że miał być robiony przepust koło Pana Cielenia i nic się nie dzieje.

Pani Ewa Jankowiak Sołtys Miejscowości Sulistrowice zapytała, czy letniskowcy maja już podpisane umowy na śmieci, bo co weekend ma pełno worków koło gniazd? Dodała, że Hadlux nie sprząta porządnie tych śmieci i wizytówka jest straszna.

Przewodniczący Rady Miejskiej Witold Nazimek powiedział, że Hadlux będzie sprzątał te śmieci. Odnosząc się do tematu lotniskowców, powiedział, że każdy był zobowiązany złożyć do gminy deklarację.

Pani Violetta Gaworczyk Sekretarz MiG powiedziała, że w tej chwili jesteśmy na etapie nanoszenia bazy. Dodała, że letniskowcy mieli składać deklaracje zgodnie ze zużyciem wody. Podkreśliła, że w momencie kiedy cała baza zostanie stworzona będziemy wszczynać postępowania wobec osób, które deklaracji nie złożyły.

Radna Leokadia Andrzejewska powiedziała, że  złożono deklaracje i powinniśmy już płacić za miesiąc lipiec. Zapytała, czy będzie podany numer konta, na który należy wpłacać opłaty czy będzie się to odbywało w inny sposób?

Pani Eugenia Pawłowska Skarbnik MiG powiedziała, że każdy dostanie odcinek jak przy podatku od nieruchomości. Dodała, że nie wie jeszcze w jaki sposób przekażą te informacje do mieszkańców, ale będą trzy odcinki i termin zapłaty pierwszego będzie 15 sierpnia. Poinformowała, że do końca roku będzie jeden numer konta, a opłaty będą wnoszone kwartalnie.

Radna Leokadia Andrzejewska powiedziała, że dla rodziny 4 osobowej wnoszenie takiej opłaty kwartalnie to spory wydatek.

Pani Eugenia Pawłowska Skarbnik MiG odpowiedziała, że jeżeli ktoś będzie chciał płacić miesięcznie, to może to robić nawet na zwykłym przelewie, byle był zapis, że dotyczy to opłaty śmieciowej.

Radny Stanisław Krasoń powiedział, że trzeba umożliwić mieszkańcom płacenie co miesiąc.

Pani Violetta Gaworczyk Sekretarz MiG powiedziała, że na każdym zebraniu wiejskim informowali mieszkańców, że będzie istniała możliwość wpłat miesięcznych.

 

Ad. 2

Z-ca Burmistrza Krzysztof Szczeponik powiedział, że została zwołana sesja nadzwyczajna, ponieważ uchwała jest potrzebna na najbliższy piątek i w środę musimy już ją przesłać. Następnie przedstawił projekt uchwały w sprawie zmiany uchwały w sprawie zawarcia porozumienia w zakresie udziału Gminy Sobótka w Projekcie realizowanym pod nazwą „Rekultywacja dolnośląskich składowisk odpadów komunalnych” i utworzenia spółki celowej do realizacji tego projektu. Zaznaczył, że tak naprawdę uchwała ta dotyczy jedynie udziałów, które zmniejszyły się z 20.000zł do 17.800zł wpłacanej gotówką (wykreślono aport w postaci dokumentacji).

Uwag do projektu nie zgłoszono i w wyniku głosowania Rada uchwałę podjęła.

Głosów „za” 13 , „przeciw” 0, „wstrzymało się” 0, „nieobecny” 2

 

Uchwała Nr XXXV/383/13 w załączeniu.

 

Ad. 3

Radna Leokadia Andrzejewska poprosiła sołtysów o przekazanie informacji w swoich miejscowościach, że 12 sierpnia 2013r. będzie mammobus i jest jeszcze 20 wolnych miejsc. Zaznaczyła, że badanie to dotyczy kobiet w wieku od 50-69 roku życia.

Pan Marek Juraszek Sołtys Miejscowości Sulistrowiczki poruszył sprawę dotyczącą komunikatu w sprawie jakości wody w Sulistrowiczkach. Powiedział, że czytał je i w dwóch komunikatach wkradły się sprzeczności. Pierwszy komunikat z 11 czerwca 2013r. mówi, że woda z Sulistrowiczek nie nadaje się do niczego i pracownicy zakładu czynili starania, aby wodociąg przepłukać, a w drugim komunikacie z 5 lipca 2013r. okazało się, że w Sulistrowicach woda jest dopuszczona, a w Sulistrowiczkach nie (informacja była podana taka, że woda idzie ze Świątnik czyli idzie do Sulistrowiczek przez Sulistrowice). Zapytał jak to jest możliwe? Powiedział, że wczoraj na posiedzeniu komisji próbowano wmówić, że sołtysi pewnych rzeczy nie dopatrują i obiecał, że przyniesie materiały dotyczące działki 722/20 z projektem zagospodarowania. Dodał, że jeżeli ktoś z radnych chciałby go zobaczyć to jest do wglądu. Poinformował, że ma przy sobie także protokół z 13.10.2010r., który został podpisany m.in. przez Przewodniczącego Rady i pisze się w nim, że wystąpi się do współwłaściciela działki z pismem o usunięcie kamieni i żywopłotu, a do dnia dzisiejszego nie ruszono nawet jednego kamienia. Zaznaczył, że najpierw trzeba sprawdzić, a później coś zarzucać sołtysom.

Przewodniczący Rady miejskiej Witold Nazimek odnosząc się do wspomnianego żywopłotu powiedział, że dobrze pamięta jak sołtys wskazywał, że żywopłot jednego pana trzeba usunąć, aby powiększyć działkę, ale drugiego sąsiada już nie, bo to dobry człowiek. Zaznaczył, że jeżeli mowa o usuwaniu żywopłotów to u wszystkich, albo u nikogo.

 

Po wyczerpaniu porządku obrad Przewodniczący Rady podziękował za uczestnictwo
i zamknął nadzwyczajną 35 sesję Rady Miejskiej w Sobótce.

Sesja trwała w godz. 12:00 do 12:30.

 

 

Protokołowała

Agata Rekść


Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Łukasz Huzarski

Data wytworzenia:
23 lip 2013

Osoba dodająca informacje

Łukasz Huzarski

Data publikacji:
23 lip 2013, godz. 10:33

Osoba aktualizująca informacje

Łukasz Huzarski

Data aktualizacji:
23 lip 2013, godz. 10:33