Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Urzędu Miasta i Gminy Sobótka

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

Tagi

Protokół Nr 44/09 z posiedzenia w dniu 9 grudnia 2009 r.

BR.0063- 3 -44/09


Protokół Nr 44/09

z posiedzenia Komisji Zdrowia, Oświaty, Kultury i Sportu w dniu 9 grudnia 2009r.


W posiedzeniu udział wzięli członkowie zgodnie z listą obecności, oraz Zastępca Burmistrza - pani Hanna Piwowarska, Skarbnik Gminy - pani Eugenia Pawłowska, kier. referatu – pani Helena Polanowska. W pierwszej części spotkania uczestniczyli również przedstawiciele MKS Ślęża w Sobótce, panowie P. Araszczuk i J. Bębenek. Pan P. Araszczuk poinformował Komisję, że wiceprezes MKS Ślęża zwrócił się pismem do dyrektora Gimnazjum Gminnego z prośbą o wynajęcie hali sportowej na cele treningowe w dniach, które w opublikowanym harmonogramie zajęć wykazane były jako wolne. Odpowiedź dyrektora była odmowna, nie zaproponowano żadnych innych terminów. Grupa piłkarzy trenowała na salce w OSiR-ze, zmniejszała się liczbowo, aż wykruszyła się całkowicie. Grupę tą wycofano z rozgrywek, a uczestniczyła w systematycznych rozgrywkach piłkarskich. Ta sytuacja zdarza się po raz drugi. Zwraca się do Komisji o wsparcie w możliwości korzystania z hali na równych prawach z innymi, satysfakcjonuje również 2/3 powierzchni hali, aktualnie jest 36 zawodników w A klasie. Na ponowne wystąpienie nie otrzymali żadnej odpowiedzi. Uważa, że takie działanie dyrektora Gimnazjum jest celowe, mające związek z jego nazwiskiem w MKS.

W dyskusji w przedmiotowej sprawie głos zabrali;

-radny Witold Nazimek zapytał, czy dyrektor Gimnazjum odpowiadając na pismo klubu podał alternatywne wolne terminy. W dalszej dyskusji wyraził opinię, że wszyscy mieli termin do września na złożenie zapotrzebowania na treningi w hali i jeśli tego nie zrobili, sami sobie są winni. Niemniej jednak dyrektor Gimnazjum odpowiadając negatywnie powinien klubowi wskazać alternatywne terminy, poprosić o kontakt z przedstawicielami Klubu. Zabiegi ze strony dyrektora o pełne wykorzystanie hali, to dbałość również o zyski z tytułu wynajmu. Radny powiedział również, że ma swoje zdanie na temat funkcjonowania hali, ale przyjdzie czas na rozliczenie z działalności.

-radny Józef Budzowski, przewodniczący Komisji przedłożył propozycję adresowaną do Burmistrza, aby przy opracowywaniu harmonogramu hali brać w pierwszej kolejności pod uwagę zarejestrowane kluby, jeżdżące na mecze ligowe. W dalszej dyskusji powiedział, że jeśli hala jest bardzo obłożona, to radni rozliczą jakie jest to obłożenie i dochody z tego tytułu. Natomiast z relacji p. Araszczuka wynika, że chce się dobić ten klub, co może się okazać wkrótce. Jest radnym, ale też pracownikiem tej szkoły, dlatego nie chce zbyt wiele mówić w tej sprawie.

-pan Piotr Araszczuk poinformował, że termin wrzesień to zbyt duże wyprzedzenie na planowanie treningów w roku 2010.

-pani Hanna Piwowarska, Zastępca Burmistrza zapytała przedstawicieli Klubu, kiedy złożyli ponowne pismo, otrzymała odpowiedź, że przedwczoraj. Kontynuując wypowiedź zawarła sugestię w pytaniu; czy należy rzeczywiście czekać na odpowiedzi pisemne, zamiast rozmawiać, zwrócić się do dyrektora o podanie wolnego terminu. Jest wiele klubow sportowych i mogą być różne terminy związane z treningami, a harmonogram jest opracowywany w odpowiednim, optymalnym czasie i o tym doskonale wie p. Araszczuk i nie jest ważne, jakim nazwiskiem firmuje się klub. Rozmowy w sprawie wynajmu hali może również przeprowadzić pan. W. Kacperski. Potrzebny jest w niektórych sprawach potrzebny kontakt osobisty, bo komu bardziej powinno zależeć na treningach; trenerowi, czy kierownictwu hali.

-pan P. Araszczuk powiedział, że cieszy się, ze pan Kacperski będzie osobą, która załatwi tą sprawę.

-radny Witold Nazimek zwrócił się do pani Z-cy Burmistrza o spowodowanie aktualizacji harmonogramu wykorzystania hali w internecie przez dyrektora Gimnazjum.

Na zakończenie dyskusji pani Hanna Piwowarska, Zastępca Burmistrza poinformowała, że wykazane wolne w harmonogramie są prawdziwe i przekaże dyrektorowi, że powinien wskazać inne terminy w momencie odmowy na terminy wskazane przez klub.



Porządek posiedzenia;

1.Działalność fundacji i indywidualnych animatorów kultury w gminie Sobotka.

2.Ilość środków pozyskanych z zewnątrz w 2009r. dla gminy Sobótka.

3.Sprawy bieżące w tym przyjęcie projektu planu pracy komisji na I półrocze 2010r.



Ad.1. W punkcie tym złożona została Komisji informacja pisemna pn. „dotacje dla jednostek upowszechniających kulturę i sztukę z budżetu 2009r.”, oraz dane adresowe do wszystkich organizacji pozarządowych działających na terenie gminy Sobótka - stanowiące załączniki do niniejszego protokołu. Pytania dotyczyły niektórych wymienionych w informacji organizacji oraz przeznaczenia dotacji dla „Szczerego Pola”, na którą radni otrzymali odpowiedź, że były to zadania związane z Targami Sobótkowymi, wykonania mozaiki na przystanku PKS oraz otwarcia sezonu kolarskiego. Po otrzymaniu tej odpowiedzi przewodniczący Komisji poinformował, że poczeka na wyniki kontroli Komisji Rewizyjnej.



Ad 2. Komisja otrzymała pisemną informację o dotacjach z zewnątrz przyznanych gminie w bieżącym roku – stanowi załącznik do niniejszego protokołu.

W dyskusji nad przedstawioną informacją głos zabrali;

-radny Józef Budzowski, przewodniczący Komisji zapytał, co do tej pory zrobiono za środki na place zabaw.

-pani Eugenia Pawłowska, Skarbnik Gminy odpowiedziała, że aktualnie jest to tylko decyzja papierowa przyznająca środki na realizację do końca września 2011r, wtedy dopiero wpłyną objęte decyzją środki, to jest po wykonaniu zadania z zaangażowaniem środków gminy.



Ad 3. W sprawach bieżących;

-radny Józef Budzowski, przewodniczący Komisji przedstawił pismo dyr. SP w Rękowie o zwiększenie budżetu o pozyskane 4 tys. zł przez tą szkołę. Dodał, że deklaracja dyrektora szkoły dotyczyła o wiele wyższych środków.

-pani Helena Polanowska, kierownik ref. przedstawiła i omówiła projekt uchwały w sprawie odpłatności za przedszkola w związku z rozstrzygnięciem nadzorczym wojewody do uchwały z 2002r. Komisja w głosowaniu jednomyślnym pozytywnie zaopiniowała powyższy projekt z wnioskiem o dokonanie zapisu pełnego zwolnienia z odpłatności rodziców dzieci niepełnosprawnych.

Ponadto w sprawach bieżących zwrócono uwagę na zbyt wczesną godzinę spotkania w sprawie budżetu na 2010r w dniu 18 grudnia br (radny Józef Budzowski) oraz niezasadnego zaniechania spotkań konsultacyjnych w prawie budżetu na wsiach wzorem lat ubiegłych (radny Witold Nazimek). Komisja również w głosowaniu jednomyślnym przyjęła projekt planu pracy na I półrocze 2010 roku w wersji przygotowanej przez przewodniczącego komisji, jako otwartym na inne propozycje ze strony radnych. Projekt planu pracy stanowi załącznik do niniejszego protokołu.

Zgodnie z prośbą przewodniczącego Komisji, tematem posiedzenia była również informacja Burmistrza w sprawie wydatków związanych z organizacją Euro 2012, przedłożona na sesji listopadowej (informacja pisemna jest załącznikiem do niniejszego protokołu). W dyskusji na przedmiotową informacją wyrażono następujące pytania, opinie i wyjaśnienia;

-radny Józef Budzowski, przewodniczący Komisji możliwości promocji gminy wyraził opinię, że kiedyś było więcej promocji w postaci licznych imprez kulturalnych czy sportowych (turnieje, wyścigi). Zapytał, dlaczego w informacji nie ma wyliczonych kosztów pracy urzędników w godzinach nadliczbowych (chodzi o koszty związane z organizacją Euro 2012), czy jest jakiś oddźwięk z wystąpienia gminy do AWF. W dalszej dyskusji stwierdził, że w odniesieniu do pkt 7 informacji miejsce na Orlika jest nietrafione, niosące ryzyko właściwego niewykorzystywania tego obiektu, dlatego jest i będzie przeciwny temu zamierzeniu. Jest również przeciwny fałszowaniu pewnych informacji przekazywanych przez Urząd mediom, dotyczących frekwencji społeczeństwa na niektórych imprezach (podał przykład).

-radny Witold Nazimek dopowiedział, że chodzi o podany udział w imprezie 50 tys. osób, co było przesadzone. W toku dyskusji stwierdził, że wiadomym mu jest, iż Orlik będzie nieodpłatny, czytał w internecie o kosztach takiego przedsięwzięcia – ok. 1mln 100 tys. zł wzwyż, ale od tej kwoty gmina musi zapłacić jeszcze VAT, o czym się teraz dowiedział. Wspomniał również o „niedźwiadku”, który jako obiekt promocyjny został odrzucony w województwie.

-radny Mirosław Rybka stwierdził, iż w jego ocenie odnośnie pkt. 1 w przedłożonej informacji brak jest namacalnych konkretów i zwrócił się do Zastępcy Burmistrza o udostępnienie umów lojalnościowych.

Do poruszanych spraw ustosunkowała się pani Hanna Piwowarska, Zastępca Burmistrza w sposób następujący; …. w informacji wymienione są tylko te imprezy, które powstały na bazie rozmów w sprawie Euro 2012. Ze Starostwem były dyskusje odnośnie planu budowy hali obok Muzeum z utworzeniem klas o profilu sportowym, w tym kolarskim i takie podłoże miało wpływ na wypunktowanie niektórych imprez. Koszty pracowników, to wyjazdy Burmistrza (najczęściej za swoje pieniądze) związane z rozmowami, lobbowaniem, przygotowywanie materiałów do tych rozmów wykonywanych przez Zastępcę Burmistrza, oraz praca informatyka. Co do oddźwięku AWF – ta czeka, aż będą otwarte już obiekty sportowe. Co do Orlika, jest zaplanowany w budżecie na rok przyszły i zaakceptowany przez Urząd Marszałkowski. Ma służyć całemu społeczeństwu, bezpłatnie, z zatrudnioną osobą ds sportu. Najgorsze miejsce na stadionie sobóckim, boisko asfaltowe będzie zamienione na funkcjonalne, ogólnodostępne boisko. Odnośnie promocji medialnej – dziś za zapraszanie dziennikarzy trzeba płacić, a przy Euro 2012 sami będą zabiegać o udział. A konkretów jest jeszcze wiele, dwa z nich największe, to budowa hoteli przez Erabud, Sobotel i p. Lubińska (Szczere Pole) oraz planowana nitka gazowa z Sobótki do Sulistrowiczek. Konkretem jest też to, że turyści przybywający do Sobótki zjedzą, przenocują i zostawią pieniądze w gminie. Jeśli chodzi o umowy lojalnościowe, po uzgodnieniu z radcą prawnym co do ochrony niektórych danych będą udostępnione radnemu.





Protokołowała Przewodniczący Komisji


Ludmiła Sosnowska Józef Budzowski

















Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Ludmiła Sosnowska

Data wytworzenia:
08 sty 2010

Osoba dodająca informacje

Łukasz Huzarski

Data publikacji:
08 sty 2010, godz. 10:12

Osoba aktualizująca informacje

Agata Rekść

Data aktualizacji:
24 mar 2010, godz. 11:06