Logo BIP Logo ePUAP
Biuletyn Informacji Publicznej
herb jednostki
Urząd Miasta i Gminy Sobótka
System Rada

System Rada
Profile Radnych, komisje, interpelacje, kalendarz posiedzeń.

System eBoi

eBoi
Jak załatwić sprawę?

System eWrota

eWrota
BIPy jednostek organizacyjnych.

DOWODY OSOBISTE

Klauzula informacyjna dot. Przetwarzania danych osobowych
 na podstawie obowiązku prawnego ciążącego na administratorze
(przetwarzanie w związku z ustawą z dnia 6 sierpnia 2016 r.
o dowodach osobistych)

 

TOŻSAMOŚĆ
ADMINISTRATORA

 

 

Administratorami są;

1. Minister Cyfryzacji  mający siedzibę w Warszawie  (00-060 ) przy ul. Królewskiej 27 - odpowiada za utrzymanie i rozwój systemu.
2. Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji, mający siedzibę w Warszawie (02-591) przy ul. Stefana Batorego 5, - odpowiada za kształtowanie jednolitej polityki  w zakresie realizacji obowiązków określonych w ustawie oraz personalizację dowodów osobistych.

W razie danych przetwarzanych w dokumentacji papierowej i innych zbiorach danych prowadzonych przez organ władający dowód osobisty administratorem jest Burmistrz Miasta i Gminy Sobótka, mający siedzibę w Sobótce, 55-050 Sobótka, ul. Rynek 1


DANE KONTAKTOWE ADMINISTRATORA

 

 

 

 

 

Z administratorem - Ministrem  Cyfryzacji można się skontaktować poprzez adres emai  iod@mc.gov.pl , formularz kontaktowy pod adresem https://www.gov.pl/ cyfryzacja/kontakt lub pisemnie na adres siedziby administratora.
 

Z administratorem - Ministrem Spraw Wewnętrznych i Administracji można się skontaktować pisemnie na adres siedziby administratora.
Z administratorem - Burmistrzem Miasta i Gminy Sobótka, można się skontaktować pisemnie na adres siedziby administratora.

DANE KONTAKTOWE INSPEKTORA OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH

Administrator - Minister Cyfryzacji wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym może się Pani/ Pan skontaktować poprzez e-mail iod@mc.gov.pl lub pisemnie na adres siedziby. Z inspektorem ochrony danych można się skontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z przetwarzaniem danych.

Administrator - Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji wyznaczył inspektora ochrony danych , z którym może się Pani/ Pan skontaktować poprzez email iod@mswia.gov.pl lub pisemnie na adres siedziby administratora.

Administrator - Burmistrz Miasta i Gminy Sobótka wyznaczył inspektora ochrony danych osobowych - Andrzeja Pawłowicza, z którym może się Pani/pan skontaktować poprzez, adres email: rodo@apawlowicz.pl lub pisemnie na adres siedziby administratora.

Z inspektorem ochrony danych osobowych można się kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z przetwarzaniem danych.

 

CELE
PRZETWARZANIA I PODSTAWA PRAWNA

 

 

 

 


Pani/ Pana dane będą przetwarzane w celu;

- wydania Pani/ Panu dowodu osobistego
- zgłoszenia utraty lub uszkodzenia dowodu,
- zmiany danych zawartych w dowodzie,
- upływu terminu ważności dowodu.

- utraty obywatelstwa polskiego lub zgonu.
 
Pani/ Pana dane będą przetwarzane na podstawie przepisów  ustawy o dowodach osobistych

ODBIORCY DANYCH

 

W celu sporządzenia dowodu osobistego Pani/ Pana dane osobowe będą przekazywane do Centrum Personalizacji Dokumentów MSWiA. Ponadto dane mogą być udostępniane zgodnie z przepisami ustawy o dowodach osobistych służbom , organom administracji publicznej, prokuraturze oraz innym podmiotom jeżeli wykażą w tym interes prawny w otrzymaniu danych,

PRZEKAZANIE DANYCH OSOBOWYCH DO PAŃSTWA TRZECIEGO LUB ORGANIZACJI MIĘDZYNARODOWEJ

 

Pani/ Pana dotyczące utraconego dowodu osobistego (skradzionego lub zaginionego) będą przekazywane do systemu informacyjnego Schengen II  na podstawie ustawy o udziale Rzeczypospolitej Polskiej w Systemie Informacyjnym Schengen oraz Wizowym Systemie Informacyjnym. Dane będą przekazywane za pośrednictwem Krajowego Systemu Informatycznego prowadzonego przez Komendanta Głównego Policji.

OKRES PRZECHOWYWANIA DANYCH

Dane w Rejestrze Dowodów Osobistych będą przetwarzane bezterminowo.

PRAWA PODMIOTÓW DANYCH

 

 

Przysługuje Pani/Panu  prawo dostępu do Pani/Pana danych oraz prawo żądania ich sprostowania, a także danych osób, nad którymi sprawowana jest prawna opieka, np., danych dzieci.

PRAWO WNIESIENIA SKARGI DO ORGANU NADRZĘDNEGO

 

Przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochrona danych osobowych w państwie członkowskim Pani/Pana pobytu, miejsca pracy lub miejsca popełnienia  domniemanego naruszenia 

ŻRÓDŁO POCHODZENIA DANYCH OSOBOWYCH

 

Pani/Pana dane Rejestru Dowodów Osobistych wprowadzane są przez następujące  organy;
- organ gminy, który wydaje lub unieważnia dowód,
- ministra właściwego do spraw wewnętrznych, który personalizuje dowód osobisty.

INFORMACJE O DOWOLNOŚCI LUB OBOWIĄZKU PODANIA DANYCH

Obowiązek podania danych wynika z ustawy o dowodach osobistych.

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Akcja Osoba Data
Dodanie dokumentu: Anna Lachtera 22-06-2018 13:17
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: 25-05-2018
Ostatnia aktualizacja: Łukasz Huzarski 25-06-2019 11:45