Logo BIP Logo ePUAP
Biuletyn Informacji Publicznej
herb jednostki
Urząd Miasta i Gminy Sobótka
System Rada

System Rada
Profile Radnych, komisje, interpelacje, kalendarz posiedzeń.

System eBoi

eBoi
Jak załatwić sprawę?

System eWrota

eWrota
BIPy jednostek organizacyjnych.

opis projektu

Projekt finansowany ze środków Kuratorium Oświaty we Wrocławiu w kwocie 21.800zł, pozostałe 9.300 zł stanowiło wkład własny gminy w formie wolontariatu (wkład niefinansowy).

Projekt był realizowany w szkołach:

1. SP im. M. Skłodowskiej-Curie w Sobótce

2. SP im. M. Konopnickiej w Sobótce

3. SP w Mirosławicach

4. SP w Świątnikach

5. SP w Rękowie

Realizacja programu, pomimo krótkiego okresu trwania, pozwoliła osiągnąć założone na etapie konstruowania wniosku o dofinansowanie cele i rezultaty. Praca pedagogów zmierzała przede wszystkim do budowania integracji grupowej i poczucia bezpieczeństwa, doskonalenia współpracy i otwartości w grupie, wzrostu systemu wartości, rozumienia norm, kultury bycia i poznania własnych uczuć.

 

W przypadku zajęć z logopedą zadowalające efekty przyniosły ćwiczenia usprawniające motorykę narządów artykulacyjnych. Większa ilość systematycznych ćwiczeń zaowocowała poprawą wymowy u uczniów mających trudności z kinestetycznym różnicowaniem głosek szeregów opozycyjnych pod względem miejsca artykulacji, nastąpiła poprawa u uczniów z rotacyzmem.

 

Zajęcia w klasach I-III wpłynęły na:

-         Podniesienie poziomu analizy i syntezy wzrokowej,

-         Usprawnienie funkcji analizy i syntezy wzrokowej,

-         Doskonalenie orientacji przestrzennej,

-         Usprawnienie zręczności manualnej,

-         Rozwijanie umiejętności myślenia, mowy poprawnej pod względem gramatycznym, czytania i pisania,

-         Kształtowanie umiejętności umożliwiających zdobywanie wiedzy takich jak: słuchanie, pisanie, czytanie, liczenie, obserwowanie, odtwarzanie i tworzenie,

-         Kształtowanie prawidłowej postawy społeczno-etycznej i umiejętności wchodzenia w interakcje społeczne,

-         Rozwijanie samodzielnego i twórczego myślenia

 

Podstawowym celem realizacji zajęć w tej grupie wiekowej było usprawnienie, korygowanie i kompensowanie zaburzonych funkcji dziecka oraz wspomaganie rozwoju jego zdolności i zainteresowań.

 

Realizacja zajęć zwiększyła kontakt i współpracę z Poradnią Psychologiczno-Pedagogiczną w Sobótce, współpracę z rodzicami i opiekunami uczniów. Stosowane ćwiczenia na zajęciach kompensacyjno-wyrównawczych przyczyniły się do wzrostu gotowości ortograficznego pisania, usprawniły umiejętność uzasadniania pisowni wyrazów w wybranych zasadach ortograficznych, wzmogły częstotliwość czytania różnych tekstów w szkole i w domu, doskonaląc technikę czytania głośnego i rozumienie tekstu. Stosowane układanki logiczno – matematyczne usprawniały myślenie abstrakcyjnym rozbudzały chęć pokonywania problemów, sprzyjając łatwiejszemu rozwiązywaniu zadań tekstowych.

Zajęcia cieszyły się ogromnym zainteresowaniem uczniów i rodziców.

W ramach programu były realizowane zajęcia kompensacyjno-wyrównawcze, praca z logopedą i pedagogiem. Tematyka poszczególnych zajęć była dostosowana do potrzeb i możliwości grupy objętej pomocą. Wszystkie realizowane zajęcia cieszyły się ogromnym uznaniem, realizacja wszystkich była wskazana i przyniosła wymierne rezultaty.

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Akcja Osoba Data
Dodanie dokumentu: Jolanta Kryszczuk 09-11-2009 12:05
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: 09-11-2009
Ostatnia aktualizacja: Jolanta Kryszczuk 09-11-2009 13:18