Logo BIP Logo ePUAP
Biuletyn Informacji Publicznej
herb jednostki
Urząd Miasta i Gminy Sobótka
System Rada

System Rada
Profile Radnych, komisje, interpelacje, kalendarz posiedzeń.

System eBoi

eBoi
Jak załatwić sprawę?

System eWrota

eWrota
BIPy jednostek organizacyjnych.

opis projektu

Na realizację projektu gmina uzyskała w 2008r. znaczne wsparcie z Ministerstwa Pracy o Polityki Społecznej (25.000 zł), przy wartości zadania ok. 31.000 zł. projekt był realizowany w okresie od 14.07.2008 do 31.12.2008 w 6 świetlicach profilaktycznych z terenu gminy.

Dzieci z trudnych rodzin miały możliwość czynnego zagospodarowania wolnego czasu, pod okiem specjalistów, tj. trenerów sportowych i pedagoga. Na potrzeby rodzin ze szczególnymi problemami dyżurował psycholog, który wsparciem objął kilka osób. Głównym celem pracy świetlicy w Sobótce Zachodniej (zajęcia z pedagogiem) było otaczanie dzieci właściwą opieką, zapewnienie bezpieczeństwa, organizowanie zajęć wychowawczych umożliwiających dzieciom wszechstronny rozwój fizyczny, psychiczny i społeczny. Dzieci miały zapewnioną pomoc w nauce, zabawę i odpoczynek. W przypadku świetlic sportowych (w Sulistrowicach, Rękowie, Księginicach Małych, Strzegomianach i Gimnazjum Gminnym,) dzieci aktywnie spędzały czas po lekcjach, uczyły się zdyscyplinowania, współpracy w grupie. Zauważalnym rezultatem była integracja pomiędzy dziećmi, pomimo różnicy wiekowej. Wymierne efekty przyniosły pogadanki na temat szkodliwości stosowania używek, takich jak narkotyki, papierosy, alkohol, oglądania nieodpowiednich programów w telewizji, kształtowania zainteresowań, panowania nad emocjami, itp.

Wsparciem została objęta grupa 180 dzieci, szczególnie ze środowisk wiejskich, rodzin dysfunkcyjnych, patologicznych w wieku od 6 do 13 lat. Dzieci te, wyrastają w środowiskach patologicznych, rodzice są często uzależnieni od alkoholu i narkotyków, co źle wpływa na rozwój psychiczny i społeczny młodego pokolenia. Dzieci mają problemy w nauce, w relacjach z rówieśnikami, odstają od grupy, są nadpobudliwe, zakompleksione. Dzieci poprzez uczestnictwo w zajęciach czuły się dowartościowane, niezwykle ucieszył je fakt, że na cele projektu został zakupiony nowy sprzęt sportowy i artykuły szkolne, które pozwoliły odpowiednio zorganizować zajęcia. W zajęciach uczestniczyły dzieci, które wyraziły taką wolę, nie stosowaliśmy segregacji ze względu na status materialny i społeczny, ale charakterystyczne jest to, że w programie uczestniczyły dzieci, które pochodzą ze środowisk wymagających wsparcia. Często była to dla nich jedyna forma aktywnego i pożytecznego wypoczynku.

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Akcja Osoba Data
Dodanie dokumentu: Jolanta Kryszczuk 09-11-2009 11:47
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: 09-11-2009
Ostatnia aktualizacja: - 09-11-2009 11:47