herb BIP - Urząd Miasta i Gminy Sobótka

www.sobotka.pl

opis projektu

Na realizację projektu gmina uzyskała w 2008r. znaczne wsparcie z Ministerstwa Pracy o Polityki Społecznej (25.000 zł), przy wartości zadania ok. 31.000 zł. projekt był realizowany w okresie od 14.07.2008 do 31.12.2008 w 6 świetlicach profilaktycznych z terenu gminy.

Dzieci z trudnych rodzin miały możliwość czynnego zagospodarowania wolnego czasu, pod okiem specjalistów, tj. trenerów sportowych i pedagoga. Na potrzeby rodzin ze szczególnymi problemami dyżurował psycholog, który wsparciem objął kilka osób. Głównym celem pracy świetlicy w Sobótce Zachodniej (zajęcia z pedagogiem) było otaczanie dzieci właściwą opieką, zapewnienie bezpieczeństwa, organizowanie zajęć wychowawczych umożliwiających dzieciom wszechstronny rozwój fizyczny, psychiczny i społeczny. Dzieci miały zapewnioną pomoc w nauce, zabawę i odpoczynek. W przypadku świetlic sportowych (w Sulistrowicach, Rękowie, Księginicach Małych, Strzegomianach i Gimnazjum Gminnym,) dzieci aktywnie spędzały czas po lekcjach, uczyły się zdyscyplinowania, współpracy w grupie. Zauważalnym rezultatem była integracja pomiędzy dziećmi, pomimo różnicy wiekowej. Wymierne efekty przyniosły pogadanki na temat szkodliwości stosowania używek, takich jak narkotyki, papierosy, alkohol, oglądania nieodpowiednich programów w telewizji, kształtowania zainteresowań, panowania nad emocjami, itp.

Wsparciem została objęta grupa 180 dzieci, szczególnie ze środowisk wiejskich, rodzin dysfunkcyjnych, patologicznych w wieku od 6 do 13 lat. Dzieci te, wyrastają w środowiskach patologicznych, rodzice są często uzależnieni od alkoholu i narkotyków, co źle wpływa na rozwój psychiczny i społeczny młodego pokolenia. Dzieci mają problemy w nauce, w relacjach z rówieśnikami, odstają od grupy, są nadpobudliwe, zakompleksione. Dzieci poprzez uczestnictwo w zajęciach czuły się dowartościowane, niezwykle ucieszył je fakt, że na cele projektu został zakupiony nowy sprzęt sportowy i artykuły szkolne, które pozwoliły odpowiednio zorganizować zajęcia. W zajęciach uczestniczyły dzieci, które wyraziły taką wolę, nie stosowaliśmy segregacji ze względu na status materialny i społeczny, ale charakterystyczne jest to, że w programie uczestniczyły dzieci, które pochodzą ze środowisk wymagających wsparcia. Często była to dla nich jedyna forma aktywnego i pożytecznego wypoczynku.

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Akcja Osoba Data
Dodanie dokumentu: Jolanta Kryszczuk 09-11-2009 11:47
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: 09-11-2009
Ostatnia aktualizacja: - 09-11-2009 11:47